Skærme og digitalisering

Projekt Digital Udvikling

Foto: Destination Kystlandet

Covid-19 er den brændende platform, der er udgangspunktet for, at 13 danske destinationer og VisitDenmark nu går sammen om at opgradere og videreudvikle dansk turismes digitale infrastruktur, så Danmark får en konkurrencemæssig fordel.

Den overordnede ramme

På initiativ af Destination Kystlandet er der søgt til et fælles digitalt udviklingsprojekt, som dækker 13 danske destinationer og VisitDenmark.

Projektet indeholder en foranalyse, der skal kvalificere og prioritere de mange udviklingsmuligheder, som lige nu er de mest relevante at igangsætte – og herefter et udvalgt pilotprojekt.

Projektet gennemføres med fokus på, at turisterne vil få nemmere ved at blive inspireret og informeret om danske turistprodukter.

Formålet er at yde bedre digital gæsteservice og skabe flere konverteringer og derved højere omsætning ude hos det danske turisterhverv.

 

Formål

Turisten:

  • Nemmere navigering på hjemmesider og mulighed for at finde erhvervets bookbare produkter

Erhvervet:

  • Højere konverteringsrate på bookbare produkter og call-to-action knapper
  • Højere omsætning hos erhvervet med mere fokus på konvertering af produkter samt øget indtjening

Destinationer og VisitDenmark:

  • Besparelse af manuelt arbejde med optimerede platforme
  • Nemmere digital navigation og bedre formidling af temafortællinger

 

Projektpartnere

Projektet er støttet af:

Logo Dansk Erhvervsfremme

 

For mere information

Helle Berthold Rosenberg, Direktør for Turistsamarbejdet Kystlandet
Direktør for Destination Kystlandet

Direktør

helle@kystlandet.com